Plats: Folkets Park Tid: 1956

Operett. Jag minns mitt livs första teaterföreställning. Den ägde rum i Folkets Park. Vi gick dit hela familjen för att se en operett som hette ”Ökensången”. Jag kan ha varit i tioårsåldern. Det var magiskt. Den vackra parken där jag aldrig varit. Att sitta framför en scen med färgstarka kulisser. Att förflyttas in från sitt vanliga liv till en föreställning i för mig mycket exotisk miljö med sång, musik, dramatik och teater. Jag undrar om det var efter den föreställningen jag blev en så flitig låntagare på Sundsvalls Bibliotek av alla de små röda böckerna med samlingsnamnet ”Tusen och en natt”?

Eva Swedenmark

Taggad , , ,

Kommentera

